Ποια είναι τα καλύτερα δημητριακά πρωϊνού στην αγορά;

Image Post
Ποια είναι τα καλύτερα δημητριακά πρωϊνού στην αγορά;

Η καθημερινότητα μας αποτελείται από πλήθος δραστηριοτήτων κι εμείς καλούμαστε να τις φέρουμε όλες εις πέρας.

Στην επίτευξη του στόχου αυτού συμβάλλει η κατανάλωση ενός θρεπτικού και συνάμα γρήγορου πρωινού γεύματος. Τα δημητριακά αποτελούν εξαίρετη ιδέα πρωινού, καθώς η κατάλληλη επιλογή αυτών μπορεί να καλύψει όχι μόνο τις ενεργειακές μας ανάγκες, αλλά και να μας εφοδιάσει με απαραίτητα θρεπτικά συστατικά, ενώ παράλληλα απαιτείται ελάχιστος χρόνος για την προετοιμασία τους!

Ποια είναι όμως τα κατάλληλα δημητριακά για να επιλέξουμε;

Η διατροφική ετικέτα και τα αναγραφόμενα συστατικά του προϊόντος μας δίνουν τη λύση! Καθώς το σιτάρι και η βρώμη έχουν ξεχωρίσει για την πλούσια περιεκτικότητά τους σε βιταμίνες του συμπλέγματος Β, σε μέταλλα, φυτικές ίνες, αλλά και σε ενέργεια, φροντίζουμε να επιλέξουμε δημητριακά ολικής άλεσης που να περιέχουν σιτάρι και βρώμη ολικής.

Η σήμανση «ολικής άλεσης» στο προϊόν εξασφαλίζει τη μικρότερη επεξεργασία του τρόφιμου και την υψηλότερη περιεκτικότητα αυτού σε ίνες και θρεπτικά συστατικά.

Οι βιταμίνες του συμπλέγματος Β που περιέχονται δρουν ενισχύοντας την εγκεφαλική λειτουργία, την απόδοση και ενέργεια που τόσο πολύ χρειαζόμαστε στο ξεκίνημα της ημέρας, ενώ οι φυτικές τους ίνες μας κρατούν χορτάτους για περισσότερη ώρα, ενισχύοντας παράλληλα την καλή εντερική μας λειτουργία.

Είναι επίσης σημαντικό τα δημητριακά μας να είναι χαμηλής περιεκτικότητας σε λιπαρά (συμπεριλαμβανομένων και των κορεσμένων), σε θερμίδες και σε ζάχαρη. Στα ράφια των σούπερ-μάρκετ υπάρχουν πολλά προϊόντα δημητριακών διαφόρων γεύσεων, τα περισσότερα από τα οποία όμως έχουν υψηλή περιεκτικότητα σε ζάχαρη.

Σύμφωνα με τον Παγκόσμιο Οργανισμό Υγείας (WHO), τα απλά σάκχαρα που συνίσταται να καταναλώνουμε μέσα στην ημέρα δε πρέπει να ξεπερνούν το 10% της συνολικής μας ημερήσιας πρόσληψης. Μια προσεκτική ματιά στη διατροφική ετικέτα του προϊόντος θα βοηθήσει να εντοπίσουμε την «κρυμμένη» ζάχαρη, που συχνά αναγράφεται ως «σάκχαρα».

Δίνοντας λοιπόν λίγο περισσότερο χρόνο στο να συγκρίνουμε τις συσκευασίες των δημητριακών πρωινού μεταξύ τους και παράλληλα να θυμηθούμε να αναζητήσουμε αυτά που περιέχουν τα λιγότερα σάκχαρα και λιπαρά, ενώ ταυτόχρονα περιέχουν υψηλό ποσοστό ολικής άλεσης είναι σίγουρο ότι θα βγούμε διατροφικά νικητές!

Διαιτολόγος - Διατροφολόγος, BSc